úterý 18. září 2012

Díl druhý: Magická Polná

Další den našeho předvolebního turné jsem zahájil v Polné dnes 18.9. 2012 až kolem 16:40 hod. Kolegové z Jihlavy už stihli Velký Beranov, Rytířsko, Dobroutov a další obce. Ve stejném čase přijel i Miloš Vystrčil a tak jsme se logicky dali dohromady. Obešli jsme několik obchodů, cukráren a promluvili i s lidmi na náměstí. Bylo prostě vidět, že Miloš V. má pár kampaní za sebou. Snažil jsem se mu sekundovat , ale na jeho šarm jsem zdaleka nestačil.
Asi ve čtvrt na šest jsme odjeli do Dobronína. Myslel jsem si, že Dobronín znám, mnohokrát jsem jím projížděl na kole. Překvapilo mě však poměrně rozlehlé sídliště, kde jsme potkali spoustu dětí a příjemných lidí. Modré balonky se dětem moc líbily a šly na odbyt. Snad díky krásnému odpoledni všechny maminky s dětmi, senioři a seniorky a další lidé byli příjemně naladěni a ochotni s námi „politiky“ ztratit pár slov.  Tedy příjemné překvapení a dobrý pocit v Dobroníně.
Krátký přejezd do Stříteže se konal už při pomalu zapadajícím slunci. Moc lidí jsme již venku nepotkali, přesto se našlo dost dětí, kterým modré balonky udělaly radost. Tak jsme si alespoň prošli celou vesnici a „nadělili“ do schránek volební materiály.
Poslední zastávkou byl Ždírec u Polné. Využil jsem opět společnosti Miloše Vystrčila a na  chvilku jsme navštívili místní dům pro seniory. Klienty jsme už nepotkali, ale ochotná sestřička nám ukázala hlavní části celého areálu.
Zkouškou odvahy je podle Miloše V. návštěva restaurace. Zkusili jsme i místní hospodu ve Ždírci. Na místě jsme se shledali se čtyřmi hosty a milou paní hostinskou. Téma hovoru je asi zřejmé  - prohibice. Zkouška odvahy dopadla dobře a místní návštěvníci od nás přijali i pozvání na pivo.
Večer jsme se setkali s členy ODS Polná na zámku a debata byla opravdu zajímavá. Odjezd z Polné už v téměř nočních  hodinách, s nebem posetým hvězdami a zvláštním klidem mi připomněl kouzlo Polné, které na mně vždycky působí.
Na zpáteční cestě do Přibyslavi se mi samozřejmě vybavila vzpomínka na to, jak asi cítil profesor Masaryk v roce 1899, když v Polné naplno probíhala tzv. hilsneriáda a náš pozdější Prezident – Osvoboditel se pokoušel tišit planoucí protižidovské vášně. Dle dobových pramenů odjížděl z Polné skrytý pod kopou hnoje, pronásledovaný rozlícenými polenskými občany.
Můj odjezd z Polné byl úplně poklidný ….. 

Žádné komentáře:

Okomentovat