pátek 28. září 2012

Na slovíčko s panem Škarydem


Na slovíčko s panem Škarydem
Ve čtvrtek 27. září jsme zahájili kontaktní kampaň u hypermarketu Albert v Havlíčkově Brodě. Dostal jsem se do diskuze se starší dámou (posléze mi prozradila, že jí je 83 let) a ta na mně, ODS i dalších politicích nenechala nit suchou. Nakonec jsme se rozcházeli v přátelském duchu a paní byla spokojena, že mi řekla od plic co si myslí, a že se jí ulevilo. Pak nasedla do auta, rychle vycouvala a svižně odjela z parkoviště, opravdu vitální dáma a  na svůj věk skutečně pozoruhodná.
Další zastávkou byla Světlá nad Sázavou, kde již byla v běhu tradiční svatováclavská pouť. Měl jsem trochu obavy, jak přijmou lidé na náměstí mezi pouťovými atrakcemi naši „agitaci“. Byl jsem však překvapen, jak ochotně se s námi lidé zastavovali, Možná to bylo proto, že na celé pouti nebyl jediný stánek s nafukovacími balonky, a tak ty naše šly docela na dračku. Zastavili jsme jednu mladou rodinku a nabídli letáčky a balonek, tatínek okamžitě prohlásil, že od nás si nic nevezme, ani ten balonek pro malou holčičku. Maminka si však balonek pro dcerku vzala s vysvětlením , že tatínek je nervózní z pouti, a že to tak nemyslí.
Další zastávkou byla Ledeč nad Sázavou. Na poklidném náměstí jsme potkali už jen pár lidí spěchajících za nákupy před třídenním volnem, kteří moc chuti na diskuze neměli.
Vynahradili jsme si to na večerní besedě s členy ODS a občany Ledče v hotelu Kaskáda. Poutavá vyprávění dvou starších pánů o událostech druhé světové války mi dala zapomenout na současné starosti a  problémy.
V den státního svátku jsme měli jet společně s paní Magdou Křivanovou, kandidátkou ODS na senátorku na pouť v Modletíně, kterou pořádá sdružení Benediktus. Paní Magda se však omluvila z důvodu velkého nachlazení a mně to přišlo k duhu, protože jsem na tom obdobně. Zašel jsem tedy dopoledne na slavnostní otevření rekonstruované Mateřské školy v Přibyslavi. Myslím si, že se rekonstrukce povedla a bude dobře sloužit dětem i paním učitelkám.
Na této akci jsem se potkal s panem Škarydem, radním Kraje Vysočina a kandidátem na senátora za ČSSD ve volební obvodu Chrudimsko a Havlíčkobrodsko. Při loučení se na mne obrátil s výzvou, abych se o jeho jméno dále neotíral. Reagoval tak na vyjádření z našeho volebního magazínu, kde jsem velmi kriticky zhodnotil přidělování dotací z fondu Vysočiny rodinným příslušníkům náměstka a radního za ČSSD. Otec pana Škaryda dostal pokaždé, když žádal, dotaci z fondu Vysočiny. To není nic nového, o tom už informovaly noviny někdy před půl rokem. Pana Škaryda se dotýká, že jsem o tom psal. S ním to prý  nemá nic společného, nejsou ve společné domácnosti a žádat může každý. Cože je pravda, ale ne každý dostane. Na tom, že takové programy podpory podnikání jsou k ničemu, se asi neshodneme. Shodnout bychom se měli však na tom , že takové záležitosti poškozují věrohodnost politiky a pan Škaryd by si měl být vědom, že rodinní příslušníci aktivních politiků by do  takových programů vstupovat neměli. Řekl jsem panu Škarydovi, že v jeho případě jsem ochoten uvěřit, že šlo o náhodu a nejednalo se o protekci. Stojí však za to projít přehled žádostí o dotace v programu Podpora podnikání  z Fondu Vysočiny. Doporučil jsem panu Škarydovi, aby si po volbách, až bude mít čas, ten přehled prošel. Možná si uvědomí, že není vše tak úplně v pořádku a objektivní, jak říká.

Ota Benc

Českým překladem předchozí  vědecké verze přísloví je: „Lež má krátké nohy“

Dnešní vědecká verze: „Mezi rodičkou a ženou slavící jmeniny dne 25.listopadu není signifikantní diference“

Žádné komentáře:

Okomentovat