sobota 6. října 2012

S ODS na vrchol



Sobotní krásný den strávili tím nejlepším způsobem, výletem. Tradiční akce ODS – výstup na Javořici jsme zahájili srazem u hájovny v Řásné, odkud je to na  nejvyšší vrchol Vysočiny asi 3,5 km.
Zhruba v 10.30 hod. vyrazilo společně asi 150 účastníků na vrchol Javořice (837 m.n.m). V čele kráčeli od začátku až na vrchol ( skvělý výkon) paní předsedkyně poslanecké sněmovny  PČR Miroslava Němcová, předseda regionálního sdružení ODS na Vysočině, europoslanec Ivo strejček a moje maličkost. Měli jsme si cestou opravdu co říci a tak jsem si ani nevšimli, jak jsme se zadýchali, že jsme pořád v čele a už na vrcholu. Zvláště v případě paní Němcové opravdu obdivuhodný výkon. Na vrcholku jsme strávili asi půl hodiny v diskuzích mezi sebou a ostatními přicházejícími. Připomínám, že na vrchol i posléze dolu statečně šlapali i naši pejsci Majla a Josefína.
Na startu výstupu a nakonec i cíli nás pro sestupu čekala odměna. Pečené maso, pivo a kapela, která hrála příjemné skladby. V nádherném podzimním sluníčku jsem strávil s příjemnými lidmi opravdu krásný den.
Po odjezdu z Řásné jsme se ještě na pozvání starosty zastavili na vepřových hodech v Hodicích. Je to skutečně velká  akce, které zúčastní tisíce lidí. Vstoupili jsme do obrovského stanu, kde hrála dechovka a byl jsem zaskočen velikostí prostoru a počtem lidí. Zábavný program je po celý den až do pozdního večera a noci. Samozřejmostí je, že si můžete koupit nějakou vepřovou pochoutku a já jsem si vybral opečenou jitrnicí. Zajímavé je, že takovou akci, která se opakuje již posedmé, organizuje parta mladých lidí z Hodic.
Těsně před odjezdem jsem měl možnost shlédnout vystoupení „Hodických koček“, což je soubor složený ze seniorek. Samotné vystoupení bylo inspirováno podobným souborem, který se prezentoval v Troškových filmech Slunce, seno, jahody. I v Hodicích mělo vystoupení velký úspěch. Dle vyjádření pana starosty ing. Bakaje je o členství v souboru „Hodických koček“ velký zájem a ne každá starší dáma se do souboru dostane.

Ota Benc

P.S.

Českým překladem předchozí  vědecké verze přísloví je: „Mladý může, starý musí“

Dnešní vědecká verze: „Obyvatel podsvětí je zcela fyziologicky adaptován na absolutní absenci útlumově-relaxační fáze jeho organizmu“

Žádné komentáře:

Okomentovat